Hej och välkommen till
Undenäs-Forsviks hemsida!!!

Undenäs-Forsvik är världens första lokalavdelning
och har alltså nummer 0001 i
Svenska Kyrkans Unga.
Vi har många typer av aktiviteter, bland annat miniorer, juniorer, tonårsgrupp och barnkör.

Kontaktpersoner är :
församlingsassistent Johannes Lindman
070-6951970 och
församlingsassistent
 Axel Lindgren 070-7798384.

VÄLKOMNA PÅ
STIFTSUNGDOMSMÄSSA
OCH
VOLLEYBOLLFEST
I UNDENÄS-FORSVIKS DEL AV VÄRLDEN!

NÄR

Lördagen den 11 mars 2023.

TIDER
9.00 Stiftsungdomsmässa.

Ca 11.00 Turneringen tar sin början på Molidens idrottsanläggning i Karlsborg

Ca 13-15 Lunch serveras i Kyrkans hus

Ca 18.00 Någon gång runt detta klockslag spelas den stora finalen, som avslutar turneringen.

KOSTNAD
150 kr per deltagare. Inkluderar lunch, kaffe och frukt.
Betalas via bankgiro i samband med anmälan (se nedan under "Anmälan").

ÅLDER
Stiftsmästerskapet i volleyboll vänder sig till deltagare 13 år (klass 7) och äldre.

LAGEN
Ett lag skall bestå av 5-9 personer och representera endast en lokalavdelning. Samtliga lagmedlemmar skall vara medlemmar/vuxenmedlemmar i Svenska Kyrkans Unga. En lokalavdelning får gärna ställa upp med mer än ett lag. Laget skall innehålla minst två killar och minst två tjejer.
 Vid spel skall 6 personer spela utom då laget endast har 5 spelare. På plan skall minst två killar och två tjejer spela samtidigt.

SVÅRT ATT FÅ IHOP LAG?
Ni vill vara med och spela? Men får inte ihop lag eller har för få killar eller tjejer?
Hör av er bums till oss
så kanske vi kan hjälpa er, kanske kan ni bygga ett lag med vänner från en annan lokalavdelning.

ANMÄLAN

Anmälan ska vara arrangören till handa senast fredagen den 3 mars. Skicka den per epost till johannes.lindman@svenskakyrkan.se, eller per post till Svenska Kyrkans Unga i Undenäs-Forsvik, Strandvägen 6, 546 32 Karlsborg.

När ni anmäler ert lag ska följande uppgifter finnas med:

·      Namnet på den lokalavdelning laget representerar

·      Lagets namn

·      Namn på samtliga lagmedlemmar (5-9 per lag) samt deras medlemsnummer i Svenska Kyrkans Unga

·      Namn på övriga deltagare (hejarklacksledare, massörer och härolder)

·      Kontaktuppgifter i form av telefonnummer och e-postadress till en kontaktperson för laget

·      De eventuella behov av specialkost som finns bland de anmälda, och annat vi behöver veta.

I samband med anmälan ska avgiften på 150 kr/deltagare betalas till kontonummer 1711 30 35124. Märk betalningen med din lokalavdelnings namn.

ÖVRIGA DELTAGARE
Lokalavdelningar och övriga medlemmar och intresserade som vill delta utan att spela är välkomna att delta som publik och stämningshöjare. Anmäl nederst på den anmälningslapp som skickats ut.
 Observera att beställd mat endast serveras till anmälda deltagare. Övriga hänvisas till pizzerian två kvarter bort.

______________________________________________________________________

EFTER MÄSSAN
 Direkt efter gudstjänsten kommer laget att få både muntlig och skriftlig information, dels av SM-arrangörerna dels av sekretariatet. Den skriftliga informationen kommer att ligga samlat i ett kuvert.

HUNGRIG
 Du som reser långt kanske blir hungrig redan på förmiddagen under grundspelet. Ta då gärna med en fikakorg och ha picnic på läktaren.

ALLERGIER
 Det råder förbud mot följande matvaror inomhus: Citrusfrukter (luftburen allergi) och nötter (typ mumsa jordnötter ur påse). Se till att alla i ditt lag eller hejarklack vet om detta.

STORFINAL
 Årets SM kommer att avslutas med en StorFinal. Då lämnar vi omklädningsrum, duschar och caféer och fyller läktarna. Var med och gör StorFinalen till en dundrande avslutning på en härlig volleybollfest!

RESULTATTAVLA
 Det kommer att finnas en resultattavla uppsatt vid ingången till hallen. Det är också här ni kan se spelordningen i slutspelet.

UTRUSTNING
 Laget: Förbandslåda. Papper och penna. Och kanske gemensam dryck.
 Personlig: Idrottskläder, skor för inomhusidrott (ej svarta sulor!), handduk och grejer till duschen, kanske lite kioskpengar.

TJUVARNAS MARKNAD
 Alla idrottsanläggningar är tyvärr allt som oftast hemsökta av snattare. Lämna onödiga mobiler, feta plånböcker, kameror och annat stöldbegärligt hemma. Lös säkerhetsproblemen i laget eller gruppen - håll vakt åt varann och lämna framför allt inget värdefullt i omklädningsrummen!

EFTER VOLLEYBOLLFESTEN
 Titta gärna in på denna hemsida efter volleyboll-SM. Här kommer du att hitta matchresultat, tabeller och säkert också en lista på kvarglömda prylar.

MERA INFORMATION
 På begäran skickas denna sidas information även i pappersform till brevlådan vid kontaktpersonens stugknut.

Du är också välkommen att kontakta Johannes Lindman i Undenäs-Forsvik tfn 070-6951970; e-post johannes.lindman@svenskakyrkan.se

AFFISCH
hittar du här!